Sv: Re: Saab 900 T16 Aero 1984 ”Kråkan”

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 T16 Aero 1984 "Kråkan" Sv: Re: Saab 900 T16 Aero 1984 ”Kråkan”

@Turbocab wrote:

Fönsterhissar: Brukar gå att rädda. Ta ur dom, loss med dörrsidan och sen lossa lite skruv och plocka ur motor och mekanismen. Smörj, rejält. WD40 typ, ta loss motorn och kör själva mekaniken manuellt, mer smörj. Håll på en stund så brukar det lossna och funka fint sen!

Bra tips! Började ta tag lite i detta idag när jag märkte att jag saknade lite prylar till att på allvar fixa länkarmsinfästningen. Måste nog blästra innan jag gör något mer där!

Tror mig även har hittat en stor bov i varför fönstermekanismen satt fast. Längre än hit hann jag inte ikväll. Energi och Wd40’n tog slut. Får se vem som är först med att hitta ”boven”

Klart hålen är till de andra grejjjerna, ser jag nu när jag legat under bilen!

Nya tag imorgon, med sand och slip!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng