Sv: Re: Saab 900 T16 Cab -91

plankan
Deltagare

@Svart_Cab wrote:

Fraktbåten lossad och bilarna förtullade. Gött att vara på Svensk mark igen 😛

Det har varit och är forfarande mkt intensivt jobbmässigt, därav den låga aktiviteten här, senaste halvåret.

Men jag han med att göra det mesta jag planerade med bilen i USA. Sänkfjädrar + nya dämapare, ny sufflett, uppgraderat tändsystem. Fick också tag på lite tillbehör som tex nya golvmattor, hårda cabbskyddet och en begagnad fast golvmatta.

Är nu i Lund, men det lutar åt boende i Malmö senare.
Planeringen framöver är att byta avgassytem, har ej bestämt mig för ngt än, men det som sitter börjar bli dåligt.!

Simone’s 2,5″ också kallad för byxbenet/hagelbössan gör sig gott på OG 900 –
sitter på bl.a Grålle

@Svart_Cab wrote:

vill gärna hitta 16″ fälgar som inte är treekrade, vilket gör det lite svårare (jag har inget emot treekrade, men frun 🙄 har oväntat starka åsikter om dessa :evil:).

16″ crosspoke med polerad kant kanske-
dock inte helt lätt och hitta kanske

@Svart_Cab wrote:

kanske kan det bli aktuellt med lite effektökning av ngt slag 🙂

US bilarna bör jo ha boschsystem –
och då skulle du kunna mont i röda 431 spridare från 9000 turbu ihop med ett chip från Mats.

Ser fram emot att få se den IRL –
bor bara 20 min från lund 😛

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng