Sv: Re: saab 900 turbo 80 Akaciagrön

Forum Övrigt Projekt / Min bil saab 900 turbo 80 Akaciagrön Sv: Re: saab 900 turbo 80 Akaciagrön

mattias hansson
Deltagare

@Anders J wrote:

Hej igen!

Jag skulle avråda från iden med att skära ut för tacluckan då det finns en pressning/profil i takmaterialet runt luckan som tyget ska följa för att sedan vikas runt plåten i luckramen. Jag tror inte att det blir så snyggt om den pressningen saknas.
Skära i stommen funkar med en ny morakniv eller brytbladskniv, vasst underlättar!
Som lim använder du en 3 M produkt som heter Spray 74 : http://www.topntrim.nu/lim/lim.php

MVH

Om jag minns rätt så har bilen har skyport, inte original taklucka i plåt.
Således måste ett tak från en 3-dörrars 99 eller 900 utan taklucka användas, och ett hål måste tas upp i innertaket.

Jag har för mig att lampan i taket kom till MY-88. Jag är inte säker på detta, kanske någon annan som vet mer säkert?

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng