Sv: Re: Saab 900 vs Volvo 240

Forum Övrigt Off Topic Saab 900 vs Volvo 240 Sv: Re: Saab 900 vs Volvo 240

turbocab
Deltagare

Väghållning och sånt är nog bättre i Saabarna, men en långmilad GLI mitten 80-tal är ju knappast ett under av väghållning heller. Gamla tygstolar i Saab 900 är inga höjdare tycker jag, man sitter grymt mkt bättre i en 240/940. Någon här skrev precis tvärtom, men detta är ju väldigt personligt. Jag sitter helt djäkla suveränt i en 240 eller 940, är betydligt tröttare i ryggen av en långresa i og900. En bra förstabil torde vara en hyfsat fräsch 940 kanske? Vill man ha Saab så är väl en hyfsat sen 900 bäst skulle jag säga. Tidiga 900 har fel bromsar och är gamla idag. OM man inte vill tokmecka så skulle jag hoppa över en sån…. Inget alls är bra med dom djäkla bromsarna. Man får en og900i16 2,0 el 2,1 med bättre bromsystem och lite strul för mkt bra pengar idag, det borde vara ett bra val om det ska vara og900. Att hitta en fräsch lågmilad Volvo torde ju vara helt omöjligt idag?

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng