Sv: Re: Saab 9000 2,3 200 -97 tappar ork

Forum Modellspecifika forum 9000 Saab 9000 2,3 200 -97 tappar ork Sv: Re: Saab 9000 2,3 200 -97 tappar ork

bjolle
Deltagare

Har nu testat lite mer. Motorn tappar bränsletryck vid ökat laddtryck, något bakvänt… Om jag manuellt trycksätter bränsletryckregulatorn med ca 1 bar så får jag ett btr på ca 4,5. Då verkar bilen gå som den ska. Så något fel verkar det vara med trycksättning av btr. Den lilla luftslangen är hel. Ska testa mer.
Dessutom försvinner bränsletrycket snabbt till noll när jag stänger av. Var sitter backventil som ska hålla trycket kvar? Jag har bytt den vita och svarta bränsleanslutningen på bränslepumpen. (Köpte nya på Mekonomen men de var tomma inuti till skillnad från originalet) så nu sitter original igen.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng