Sv: Re: SAAB 9000 audio system

Forum Modellspecifika forum 9000 SAAB 9000 audio system Sv: Re: SAAB 9000 audio system

Martin
Deltagare

Problemet löst. Det var fel på huvudenheten. Niclas S kunde ställa upp med en likadan anläggning som fungerar som den skall. Nu njuter jag av ett bra ljud med tanke på att systemet trots allt har 15 år på nacken.
Har förstått att Clarions CD-växlare med Cbus skall passa bra. Vi får se, det skulle spara en DIN-plats i panelen.

Martin wrote:
Skulle till att återmontera original audiosystem i Aeron från 1996.
Komponenterna är huvudenhet, CD och förstärkare under högerstolen.

Förre ägaren har gjort några egna inkopplingar för att kunna använda en modernare stereo med ett separat slutsteg. Slutsteget är numera bortkopplat.

Matningsspänning cirka 12,5v.

Jag matade in koden som inte accepterades förrän jag tog ur och satte i stöldskyddet/ knappsatsen på framsidan. Då gick apparaten igång.

Jag tror att CD´n var rätt inkopplad, men apparaten indikerade att det saknades ett magasin, vilket jag tolkade att den förväntade sig en CD-växlare? Det låg en CD i spelaren.
Inget ljud från CD, men radio och kassett fungerade med ett undantag;

Då apparaten var inkopplad hördes en återkommande entonig ton ungefär varannan sekund. Vad kommer det sig?

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng