Sv: Re: SAAB 9000 audio system

Forum Modellspecifika forum 9000 SAAB 9000 audio system Sv: Re: SAAB 9000 audio system

rodder76
Deltagare

Tack till er som supportat genom diverse ”dumma frågor”.
Märkte att jag var tvungen att ha bakre steget inkopplat genom trail and error. Men att det fungerade så var väldigt konstigt för en el-analfabet.

Utvärdering efter att ha spelat lite radio (hade inga kasettband med mig).
Bilen jag installerade 9000 Audio System i är en 9000 CD 2.0i -89. Dessa bilar har bara två stycken högtalare installerade från fabrik. När min far köpte bilen 1990 installerades original bakre högtalare.
Det låter drägligt. Inget fel på det, men absolut inget ”wow”. Monterade alla högtalare från 9000 Audio System och körde dessa (utom basar) med den cd-spelare som vi haft i många år. Då var ljudkvalieten mer eller mindre densamma.
Efter installation av slutsteg och Audio Systemets radio kan jag inte annat än att säga att ljudet blev magnifikt. Visst har jag hört bättre i mina dagar, men med tanke på vad man får betala för ett gammalt ljudsystem (kan anses dyrt med tanke på dess ålder), så är det svårt eller kanske omöjligt att få samma ljudkvalitet om man ska försöka köpa andra grejjer på MDS eller liknande. Jag är mäkta imponerad av de första radio-lyssnadet.
I morgon är det jag som rotar genom vinden efter mina gamla kassettband 😉

EDIT:
Efter ett dygn med Audio System så förvånas jag över att två 8″ baselement inte ger mer bas (för det är väl åttor även i CD’n). Rent ut sagt svårt att spela tyngre musik än radiopop…. Men över lag är ljudet riktigt bra, och va klassiskt gött att peta i ett kassettband igen *hihi*

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng