Sv: Re: SAAB 9000 audio system

Forum Modellspecifika forum 9000 SAAB 9000 audio system Sv: Re: SAAB 9000 audio system

sjuntorpsdaniel
Deltagare
Rodder76 wrote:
EDIT:
Efter ett dygn med Audio System så förvånas jag över att två 8″ baselement inte ger mer bas (för det är väl åttor även i CD’n). Rent ut sagt svårt att spela tyngre musik än radiopop…. Men över lag är ljudet riktigt bra, och va klassiskt gött att peta i ett kassettband igen *hihi*

Faktum är, att det är endast i CD modellen som man återfinner 8″ basarna.

-Ursekta om jag inte riktigt förstod vad du menade, men har du bytt ut de bakre högtalarkonsollerna till de med uttag för tre högtalare, eller sitter ”tvåvägs” konsollerna kvar?

Är inte säker på hur du kopplat, men bak ska det sitta en konsoll per sida innehållande tre element vardera. 1″ domediskant, 4″ mellanregister, samt en 8″ bas.

De fördragna kablarna som går i bilens ledningsnät, upp till de bakre högtalarna, monterar du på 4″ mellan elementet på varje sida.(signal till diskanterna fås via förgrening via ett passivt delningsfilter (sitter monterat på konsollen) )
8″ basarna får separat matning via det bakre monokopplade slutsteget.

Förlåt om jag är övertydlig, men jag vill ju givetvis att du ska få så bra återgivning som möjligt 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng