Sv: Re: Saab 9000 Förseriebilen

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 9000 Förseriebilen Sv: Re: Saab 9000 Förseriebilen

jonathan p
Deltagare

Idag blev det lite pyssel då vädret var riktigt trevligt här nere i Skåne. Sporten åkte ut ur garaget och det blev först lite ytterligare elpill för att få bort alla gamla kablar sen tvätt och därefter polering.

Först tvätt

Sen behövde höger framdörr en rejäl omgång med polermaskinen, egentligen tänkte jag lacka om den då övriga tre dörrar är omlackade men testade ändå och resultatet blev verkligen över förväntat!

Eftersom resultatet blev så trevligt på dörren så påbörjade jag även en omgång på motorhuven, den är värre än vad det ser ut på bilden, riktigt mycket oxid.

Blev bra det med!

Nu är jag ju inte ute efter något nyskick på denna pärla utan blir väldigt nöjd med ett fullgott bruksskick så jag kan fortsätta använda och njuta av den sommartid. Har jag kvar den länge kommer jag säkert hänga ur motorn men ännu så länge så funkar den fint som den är.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng