Sv: Re: Saab 9000 Talladega -90

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 9000 Talladega -90 Sv: Re: Saab 9000 Talladega -90

rodder76
Deltagare

Hallå igen.
Tack för redogörelsen om lackering och att du hade koll på bitarna.
Det är klart att man inte behöver lackera om det som inte behövs lackeras om, men en tanke som slog mig nu:
Alla moderna lacker läggs med klarlack överst. Det är det dock inte på originallacken. Kommer det inte bli svårt att hålla samma skick på ytorna om några år? Det blir som bekant lite olika när transparent vs färgad topplack oxiderar (jag har inte en susning, utan det var bara en tanke). Men men.. bara man håller putstrasan varm så kanske man aldrig märker av detta problem 😉

Hur som helst skoj att se att det är på gång att bli bil av den igen. Skulle vara skoj att se denna Filbrun’s och Cabmanges tillsammans (och även ni andra TA-ägare som jag ”glömde” nu). Jag föreslår att ni alla kommer på en fika till mig i Linköping ;), så slipper jag jaga runt land och rike runt för att få se era bilar 😉
(Undrar om det inte kan arrangeras en Talladegaträff i samband med Gistad Saabmarknad)

soulmannen wrote:
fint, diggar bromsljuset på bakluckans utsida haha det var en ny plasering men det funkar kanske 🙂 🙂

När Bridgespoilern kom till 1989 års Talladega så insåg de väl att den skymde det ordinarie högplacerade bromsljuset, och blev tvungna att lösa problemet på detta sätt. Ser som sagt lite skumt ut när vingen inte är monterad…. men som sagt. Saab original och det blir bra när vingen kommer på igen.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng