Sv: Re: SAAB 9000 Turbo 16 Sport 1991

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 9000 Turbo 16 Sport 1991 Sv: Re: SAAB 9000 Turbo 16 Sport 1991

Molte
Deltagare

Sedan ett och ett halvt år tillbaks har jag bott i Oskarshamn. I Åstorp finns en duktig saabmek som man kan rådfråga en del om, han kommer från början från Mönsterås mitt mellan Kalmar och Oskarshamn men är sedan länge nerflyttad till Åstorp. När jag berättade för honom vart jag skulle flytta fick jag svaret, mitt in i ”Dödens triangel”. Karlskrona i söder, Norrköping i norr och Växjö i väst.

Absolut, jag ska komma ner och hälsa på. Ska se om jag får besiktigat den här bilen i närtid så får jag komma med den.

Om någon har en uppsättning Aero 16 till ett bra pris så är jag intresserad. 195/65-15 och skärmbreddare går inte riktigt hand i hand och är det enda som verkar saknas för att få den original.

Det blev ett imponerande drag i Sporten när jag fick rätt på laddtrycket. Min 9-5a har nog inte mycket att sätta emot när det kommer till raska omkörningar nu.

MVH

- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
- 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
- 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
- 90 T16 -87 när jag ska överraska

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng