Sv: Re: Saab 900i -85 E85 Edition

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900i -85 E85 Edition / Sv: Re: Saab 900i -85 E85 Edition

    februari 7, 2011 at 21:17 #181729

    De två senaste tankningarna har visat en förbrukning på ~1.1 l/mil. Lite konstigt då jag ändå har försökt köra försiktigt och på höga växlar och utnyttja segdraget i motorn på låga varv. Visserligen ingen stor ökning och fortfarande helt godkänt. Men målet är att köra den under litern vid blandad körning.

    Får inte lampan till ljusvredet att lysa hur jag än gör, den har funkat en gång efter en dos med elektronikrengöring för att sedan inte fungera igen. Lampan är hel och ingen oxid i kontakter eller kontaktstycket. Fortfarande inte klok på om det bara är en lampa till alla tre fläktreglagen under radion eller om det är två. Lyser nämligen betydligt sämre om reglaget för luftblåset än för hastighet och värme.

    Slet bort de svarta hjulhuslisterna idag och jisses vad skit det gömde sig bakom dessa. Höger skärmkant fram var sämre än förväntat, men inte utom räddning, antingen med spackel eller lite ny plåt och man hittade mer som var på gång runt de övriga kanterna också, om än inte fullt så dåliga.

    Polering är inplanderad till helgen om inget oförutsett händer.