Sv: Re: Saab 900i -85 ”Smurfen” – 110404 Påställd

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900i -85 "Smurfen" – SÅLD Sv: Re: Saab 900i -85 ”Smurfen” – 110404 Påställd

gustavh
Deltagare

Har äntligen kommit mig för att gå över lite vacuumslangar och nu fungerar fläklägesställaren och tomgången är stabilare. Känns skönt. Är det däremot någon som har koll på det där med bränslefiltret? Jag kanske kan försöka söka på modellnumret då jag tror att det är ett bosch-filter som sitter i nu, får undersöka under eftermiddagen.

Då jag har lilla turbovingen liggandes tänkte jag montera denna snart. Tanken är att jag ska skruva fast den men jag drar mig helt klart från att borra i bagageluckan 😕 Någon som har några tips för att göra detta snyggt och proffsigt? Vet att popeye markerar med färg innan men tänker framförallt på de nya potentiella rostställena som kan uppkomma iom skruvhål.

EDIT: Såg hur korkad jag var, filtermåtten är ju diameter på hela filtret med tanke på hur stora siffrorna är 🙂 Fram med skjutmåttet.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng