Sv: Re: Saab 900s 5D -91 ”bruksbilen”

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900s 5D -91 "bruksbilen" Sv: Re: Saab 900s 5D -91 ”bruksbilen”

morsole
Deltagare

@Sulo wrote:

Att ha en OG900 som bruksbil har både sina för- och nackdelar. För en som absolut måste ha en fungerande bil, som ska köra två småtjejer dagligen är det inte helt optimalt. Även om bilen har startat och gått bra nu, så har jag inte riktigt vågat köra tjejerna i den.

Vi bor vid en smal och hårt trafikerad 70-väg. Att få stopp där, med tjejerna i bilen, är något som jag inte vill vara med om.

Jag har själv kört 900:an flera gånger sedan senast. Den startar och går alldeles utmärkt. Det finns fortfarande en liten vattenläcka, men jag tror mig veta var (strax under/vid vattenbehållaren). Ska se om jag kan fixa det en gång för alla.

Men, som sagt. Som pålitlig bruksbil var detta inte rätt. Jag har därför köpt mig en annan bil och denna OG900 kommer strax ut på annons. Vilket är jäkligt synd, då det är en oerhört rolig och häftig bil. Men, ja. Ibland behöver man tänka med hjärnan snarare än hjärtat.

Tänk på alla vi andra som tom kör utomlands med våra gamla bilar…

Du kanske ska köpa en og900 i lite bättre skick, från början?

Eller lägga lite tid på att få din egen i ”bruksskick”, rent driftsäkerhetsmässigt?!

Mvh Johannes

Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng