Sv: Re: Saab 900s 5D -91 ”bruksbilen”

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900s 5D -91 "bruksbilen" Sv: Re: Saab 900s 5D -91 ”bruksbilen”

cx-t2
Deltagare

Fast det är ju bara ett sätt att se om den är stendöd eller inte. signalens pulsvidd ändras med lambdavärdet. oscilloskop behövs för att göra en ordentlig koll.

Eller bara byta sonden.

Stendöd och stendöd. Snarare är det väl ett sätt att se att den inte rör sig tillrätckligt mycket. Min erfarenhet är att de alltid rör sig, men mot slutet blir det mindre rörligt. Lite som folk i aĺlmänhet 😉

Köp en ny om du, Sulo, tror på det! 😀

En tanke till, den tar inte luft mellan motor och givare? Kan tänka mig att den blir ilsken på detta sätt då. Bilen ska styra ut en jäkla massa bensin och lambdasonden mäter råmagert ändå.

/Mattias

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng