Sv: Re: Saab 900s 5D -91 ”bruksbilen”

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900s 5D -91 "bruksbilen" Sv: Re: Saab 900s 5D -91 ”bruksbilen”

Jonathan
Deltagare

Så, en liten uppdatering här också. Jag sitter ju inte bara och knackar dator hela dagarna (eller jo, egentligen så).

Bilen har nu gått bra, utan något vattenläckage, hela veckan. Har haft noga koll på kylvätskenivån och värmen. Så skönt. OG900 är verkligen den perfekta vinterbilen! :race

Beställde och hämtade en uppsättning nya drivremmar, som ska monteras i helg. De gamla var ju dyblöta tidigare, så det känns lika bra det.

Sedan har Broberg lurat mig till att köpa lite mer godis i avgasväg. Eller ja, det kommer att hämtas nästa gång jag är i Trollhättan (till årsmötet). Från annonsen:

Sportavgas og900 turbo/s. Halvsats 2,5″ som rullat på min bil knappt 80 mil, nästintill helt nytt! 3″ batteriböj med uttag för lambda, ytrost men fin annars. Racekatalysator 2,5″ helt ny. Perfekt kitt för dig som vill uppgradera din og900 och vill ha lite sportigare ljud.

Och ett par bilder.

Nu har jag aldrig bytt (delar av) ett avgassystem på en OG900, men det bör väl inte vara någon raketforskning det här. :wrench

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng