Sv: Re: Saab 900s 5D -91

    februari 3, 2015 at 12:40 #198662

    @Sulo wrote:

    Nu har 900:an gått bra här några dagar. Imsprayen funkade över förväntan, roligt det.

    Har dock noterat och funderat på en sak, som kanske är relaterat till tidigare tjuvstopp. När jag kör och släpper gasen, så den motorbromsar, så bromsar den väldigt mycket. Nästan så det hackar till liksom. Det är väldigt märkbart. Har inte kört mycket OG900 tidigare, så jag inte om det är ett normalt beteende, men det kanske har något med tjuvstoppen att göra?

    Sen den där mätutrustningen för felsökningen som SaabAero berättade om tidigare, var det ett hemmabygge? Finns det någon bild på hur man får ihop det eller hur det ser ut?

    Mätaren som Saabaero pratar om sitter nog på en banjokoppling, och då krävs det en något längre banjoskruv när du ansluter den, själv har jag gjort en “permanent” mätare, som sitter fast monterat på slangen till fuel-railen.
    Man kan göra på många sätt, beroende på vad man har tillgängligt, och hur man vill göra det.
    Min manometer är en enkel, billig modell under hundringen, från Bt, som jag satt ihop med t-rör och nipplar som jag skarvat in på bränsleledningen.

    Mvh Johannes

    Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!