Sv: Re: Saab 900S -91 [Trubbnos-konverterad]

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900S -91 [Trubbnos-konverterad] Sv: Re: Saab 900S -91 [Trubbnos-konverterad]

William
Deltagare

@ReinO wrote:

Denna gillas. :AP

Har själv en svart 900s -90 som jag planerar samma konvertering med. :CH Dock har jag en 3dr med röd plysch. Lite roligt oxå att jag tänkt samma sak med extraljusen. :ID Bara inte fått tummen ur än.
Hur gjorde du med blinkerskablarna? klippte du orginal eller gjorde du adaptrar typ?

3dr och röd plysch låter som det kommer bli en riktig snygging!, har du nån projekttråd som man kan följa utvecklingen? 🙂

Ja, blinkerskontakterna är väl en av de enda sakerna som inte passar rakt av. Jag klippte av originalkontakten och skarvade in den äldre kontakten helt enkelt. Jag ska försöka komma ihåg att ta en bild på det, så slipper ju du eller nån annan stå och mäta fram rätt kabel till rätt funktion. Vad jag kommer ihåg finns dock allt annat kvar, såsom skruvhål för strålkastartorkarna, hålen i skärmarna för den gamla turbospoilern och sådär.

Bara att fråga på om du undrar nåt mer, så ska jag försöka svara. :CH

PS Profi-ljusen är konverterade med 50W-xenonkit :mrgreen:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng