Sv: Re: Saab 900S ”Gamle Svarten”

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900S "Svarten" aka projekt TrubbelTurbo Sv: Re: Saab 900S ”Gamle Svarten”

reino
Deltagare

Japp. 🙂 Fast det kommer nog nĂ€rmre sommaren det. Har inte alla delar Ă€nnu, plus att det Ă€r lite kallt ute. 😉 Funderar Ă€ven pĂ„ att göra ett motorbyte till en friskare motor utan massa missljud samt byta lite vattenrör till turbon som har en tendens att rosta. SĂ„ det Ă€r mycket som ska göras. 😛 Har ju inte bytt instrumentbrĂ€dan Ă€n heller.

Funderar pĂ„ att byta inredningen till den gamla 99/900 turbo inredningen. 😛 Vilken Ă„rsmodell mĂ„ste man leta efter för att det ska passa i fĂ€sten och sĂ„ pĂ„ en 900 -90? TĂ€nkte mest pĂ„ baksĂ€tet dĂ„, för jag vet att 99an fick 900stolar 1980.

Edit: Om nÄn sitter pÄ tvÄ gamla turboemblem frÄn omkring 82-84 sÄ Àr jag intresserad av dom. Det ska vara dom som Àr lite gulaktiga med grÄ kant. TÀnkt att ha dom pÄ huven sen.

Genom att fortsÀtta anvÀnda denna webbplats godkÀnner du anvÀndandet av kakor. mer information

Dina kakinstÀllningar för denna webbplats Àr satt till "tillÄt kakor" för att ge dig den bÀsta upplevelsen. Om du fortsÀtter anvÀnda webbplatsen utan att Àndra dina instÀllningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan sÄ samtycker du till detta.

StÀng