Sv: Re: Saab 900Turbo 79 5d.(Min Första bil)!!!!!

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900Turbo 79 5d.(Min Första bil)!!!!! Sv: Re: Saab 900Turbo 79 5d.(Min Första bil)!!!!!

knut edhborg
Deltagare

Grattis till en mycket fin, och numera även en sällsynt, bil. Det finns inte många 900 turbo -79 kvar i det skicket. Jag tittade i broschyren för 900 -79 och det är riktigt att både 3 och 5-dörrars turbo-bilar har svarta lister runt rutorna och svarta hjulhuslister. Din bil har ju blanka lister runt rutorna. Det kanske tillverkades -79 turbobilar med blanka lister? Inte helt otroligt eftersom GLE hade blanka lister på 79:orna. Istället för att byta alla lister runt om till svarta, tycker jag att du ska behålla de blanka och bara byta ut de infällda listerna runt fram- och bakrutan. Det finns som metervara hos Top´n´Trim i Helsingborg. Detta enkla byte ger bilen ett stort lyft och jag tycker att de blanka listerna passar väldigt bra till den kardinalröda färgen!

På bilderna ser klädseln ut att vara i nyskick. Sådan klädsel går troligen inte att få tag på så glöm inte att sätta på skyddsklädsel.

Hälsningar

Knut Edhborg,
Lerum

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng