Sv: Re: SAAB 92 -56 (In i garaget och fixas)

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 92 -56 (In i garaget och fixas) Sv: Re: SAAB 92 -56 (In i garaget och fixas)

hotrodder
Deltagare
stediju wrote:
I dont now why but i like the car and i like this thread !!!

All the best for 2008 Hotrodder and the forum too

Thank´s for the pleasant word and trust me, i keep the updates goes on.
In the summer me and some other wild Saab entuhias´t going to make a big party on my farm place in the middle of Sweden near the town Östersund. We hope a lots of ”car-idiots” and other happy people joining us in a crazy weekend with hours of Saab talks, beers and barbeque.
Maybe we already have done some good work at the unice Saab 92 Motorhome you can study and lots of other fine Saab´s, rods and customs.
Very welcome and hold on for further information in a few weeks 😉

//Julle alias ”Hotrodder”

Matthias R wrote:
Det här är ett bygge som får en att leta efter de rätta orden…. man får i alla fall föröka luska fram de rätta superlativen!! Julle, för det första, ett Gott nytt! För det andra; jag är så grymt imponerad; omdömet mastodontinsats är det rätta för denna renovering. För det tredje;
92:an är ett megasnyggt och mer än välgjort bygge. Fetrå utan att 92:ans ursnygga originaltappning på något sätt försvinner. För det fjärde: NU måste du bara bli medlem i SSK!!

Denna tråd är bland det bästa som hänt i klubbens hemsidas historia. Har gett mycket inspiration(detta vet jag!) till att fler gammelssaabar renoveras och därmed bevaras ute i garagen. Vilket solklart leder till att ett av att klubbens huvudmål hålls vid liv.

Själv är jag framför allt originalfreak men gillar starkt lätt ombyggt—byggen i stil med din bil.

Något jag inte gillar?! Det är klart! Nästan samtidigt som du började med 92:an började jag med originalrenovering av en 99:a som var tjugo gånger bättre objekt (95% rostfri)…. Och nu ligger du FÖRE mig… 99:an är bara NÄSTAN lackklar och KANSKE kommer ut nästa sommar… HUR hinner du med?? Grattis Julle och kämpa på, ser fram emot alla kommande updates. / Matthias R

Stediju; Next time wen you visit Sweden and Vadstena (in the 96 ”Bruno” or maybe a 95??) I will show you a Saab 92 live! It´s not mine, but a friend here in this area has a wonderful 55.

Tack för dessa ord Mattihas R
Det är härligt med alla hurrarop, personliga pm och framförallt mess i min projekttråd.
Jag ska ge dej ett ärligt svar i fråga om medlemskap i SSK… Medlemsansökan har varit ifylld och klar för postning men… Med tanke på hur en del i styrelsen har behandlat flera olika frågeställningar (förtydligande: inte bara husbilen) ”Jocke” & Marios alians och nonchalans gentemot ställda frågor osv. så har det känns mindre och mindre intressant.

Jag går inte med (som en del gör)i en förening enbart för kunna avnjuta olika fördelar som tex. billigare försäkringar, reservdelar osv. utan vill att det framförallt ska ge vänskap, trevlig samvaro och kunskap om våra bilar.
Känner mej oerhört väl emotagen här på forumet trots mitt ickemedlemskap och visst skulle jag oerhört gärna vilja åka ner på årsmötet och ”slå näven i bordet” Då en styrelse är en av medlemmar vald alians som ska sammverka för en förenings bästa och demokrati ska råda i alla frågor vilket jag anser inte skett.
Jag har utan en egentlig anledning från flera håll, oberoende av varandra fått ganska så bra insikt över hur styrelsen agerat och jag kan tyvärr inte säga annat än att deras jobb suuger.

Det som är mest tråkit för SSK har det tyvärr visat sej jag inte är ensam i fråga om att inte bli medlem/avsäga sej medlemskap vilket jag tycker är jättetrist då jag känner en stark tillhörighet med övriga medlemmar.
Den senaste tråden under styrelsen informerar pekar dock på att missförhållanden osv. antagligen kommer rättas till och därför kanske jag får anledning att ändra mej i frågan om medlemskap.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng