Sv: Re: SAAB 92 -56 (In i garaget och fixas)

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 92 -56 (In i garaget och fixas) Sv: Re: SAAB 92 -56 (In i garaget och fixas)

#117444

hotrodder
Deltagare
Sten-Arvid Larsson wrote:
Synd att jag gjorde mig av med de de pilar jag hade för några år sedan :sad2:

Var ju exakt just det jag ville du skulle säga :crying: vaför är jag inte förvånad 😉

Åkey, det löser sej nog på nåt sätt ändå Sten-Arvid du är en klippa och ordnar mer än jag vågat drömma om.

UPDATE!!
Men först en lite story som uppdagades igår…
Använder mej mycket av Plastic padings ”PP-100” Fler än jag har säkert lagt märke till att de gröna, lila, gråa osv. burkarna nu är silverfärgade. Skräp anser jag då man lätt tar fel i hastigheten om man läser slarvigt men det är ju ett sekundärt probs. Nåväl, blev tämligen brydd för någon månad sen när jag öppnade en av dessa ”nya” PP-100 burkar. Kände inte igen kulören, spacklet var nu rejält grönfärgat jämfört med den tidigare gråvita fägen som det haft innan och jag jämförde även mot den tomma burken i soporna.

Åkey… dom har väl ändrat innehållet oxå och visst var det så, konsistensen var likt smör som stått framme i sommarsol. Rinnande och helt hopplöst att få stanna kvar tex. över en kant. Däremot å plana ytor funkade det kalas då det verkligen fyllde repor/porer på ett överlägset sätt genom sin löshet men… När härdningen väl satte igång så blev det bomstopp direkt och gick inte på något sätt att bearbeta längre. Det klumpade ihop sej och var grynigt på ett sätt och snabbhet jag aldrig tidigare noterat med någon av PP´s spackel.

Well! Jag hörde mej för om detta hos Autoexperten där jag köpt burkarna och, näe… ingen information kunde ges om ändrat innehåll. Vi kollade även produktlistor/nyhetsblad men ingen förklaring där heller. Ja ja… jag satt ju inte i sjön och litar fullt ut på PP´s produkter så full fart vidare tills i lördags… Det var panik, slut på PP-100 och jag hystade iväg på Fresk eftersom Autoexperten var stängt för inventering. Döm om min förvåning när locket åker av och burkens innehåll är som tidigare, alltså gråvit till färgen och konsistensen stabbig likt pepparkaksdeg. Nu blev jag rejält misstänksam över vad burkarna från Autoexperten innehållit och funderade på vad som egentligen hamnat på 92´an under lacken.

Igår ringde jag till Loctite´s kundtjänst och en olycklig kvinna kopplade mej raskt vidare till en tekniker vid namn Christer. Han suckade ljudligt i luren efter jag berättat mitt ärende och sa bara; det här har jag väntat på… Tydligen hade någon chef högre upp bestämt att en provserie av denna ”nya PP-100” skulle gå ut till vissa återförsäljare, däribland Autoexperten. Burkarna skulle vara specifikt märkta och säljas till lägre pris. Alla tekniker/produktutvecklare hade tydligen protesterat i kör då detta spackel inte funkade till full belåtenhet men cheferna körde sitt race ändå. Jag blev alldeles kall när jag fick denna historia i luren men Christer lugnade mej med att det inte skulle kunna bli några problem med de områden där jag använt spacklet då det i specifikationerna var likvärdigt och testat mot de andra spackelsorterna. Men givetvis skulle jag bli kompenserad för detta och han skulle direkt ta ett rejält resonemang högre upp och tackade mej för min kontakt.

Tror det tog en halvtimme innan telefon ringde, det var Christer igen och nu var det tydligen riktigt eld i berget hos dom. Han lät lätt stressad och ville ha produktnummer från de burkar jag hade kvar för att riktigt ha på fötterna eftersom nu skulle det bli möte med cheferna. Jag ringer sedan i min tur till Autoexperten för att själv få höra om dom verkligen inte hört något om detta och tror ni inköpschefen där gick i taket? Enligt honom hade INGEN sådan information gått ut till dom från Loctite och nu j*vlar skulle han ringa och riva huset sten för sten. -Julle… jag ringer dej om en stund var hans sista ord innan det sa klick i mitt öra.

Efter en dryg halvtimme ringer verkstadstelefonen på nytt och Jonas på Autoexperten berättar att hela min story nu var verifierad och han var så ilsken på Loctite att huvuden skulle få rulla. Tydligen var denna provserie i ute på försök till bland annat Autoexperten och inte ett ord hade yppas varken till återförsäljare eller konsumenter.
Vilket jävla sätt va? Menar jag är inte brydd att prova nya produkter bara man VET! Men… ponera man använder detta på en kundbil och det blir släpp/sjunkningar eller nåt annat tråkit bara för det är en test och så har man ett backjobb som ett brev på posten. Alla som någon gång lackat en bil vet vilka pengar det kan handla om och jag blir alldeles galen när jag tänker på detta.

Ålright.. nu har jag surrat klart och åter till 92´an…


Man ska inte inbilla sej att man slipper från svetsröken en enda kväll. Givetvis fann man på nåt sketet litet hål på insidan nere på dörren *morr* La på glasfiberspackel här eftersom gummilisten har skapat en fin rad med porer. Ärligt så skulle nog hela plåten kanske bytts ut men jag mäktade helt enkelt inte med. Skrik fusk! bäst ni vill, bryr mej inte eftersom jag ska köra rally den 23/2 😀


Höll på att glömma… retsamt som tusan om man upptäckt dessa felaktiga backspegelhål EFTER man lackat.


ÄNTLIGEN!!! dörr j*vlarna HELT riktade och klara för ytbehandling… *busvisslingar & hurrarop från läktarna*


Blev ju så tokivrig av detta etappmål med dörrarna så jag snabbt som ögat gnussade av plåtremsorna som håller tätningslisterna till dörrarna men… Säg den lycka som varar för evigt? blev direkt nertagen på jorden och sänkt som tusan då jag inså jag faktiskt har en framskärms-j*vel kvar…


Nåja, lyfte humöret med lite kladdande.


Å när grunden väl torkat så var det dags för kittning av kanter.
Nära nu…

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng