Sv: Re: SAAB 92 -56 (In i garaget och fixas)

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 92 -56 (In i garaget och fixas) Sv: Re: SAAB 92 -56 (In i garaget och fixas)

hotrodder
Deltagare
Rodder76 wrote:
Hmmm
På nåt konstigt sätt börjar man känna av att bygget börjar gå mot sitt ”slut”. Redan nu kommer vemodet krypandes……
Men det är då man kommer på att det finns en husbil och att det har snackats om en ”röd långfimp”, och vips så känns allt bättre igen.

ja du min käre Rodder76 Jorden och mina verkstadsjobb lär ju inte stanna bara för 92´an börjar på vara vettig.
Den här ska ha sin del av hatkärleken…

Å den här…

Å den här…

Åsså den här står ju under ett skynke brevid 92´an å bara väntar, så mej blir du nog inte av med i första taget :angel:

Sen er ju några fordon till oxå, som sagt en ”långfimp” :hype: bland annat…
Men dom kan vi surra om en annan gång 😉

Stefan wrote:
Som ren offtopic så har jag aldrig varit nå imponerad över PP ´s prdukter? När jag arbetade som lackerare/plåtis några år så använde vi uteslutande lackleverantörens spackel och i det fallet Spies Hecker. Jag har även använt andra sorter och helt klart är att proffsspackel är ljusår bättre än motsvarande hobbysortiment från PP.

Jopp jag har testat andra produkter och håller med till viss del och framförallt disskutionen om spackel brukar vara slipbarhet. Men PP´s produkter funkar och ställer i regel aldrig till några mysko saker ihop med andra kladd å klet saker. sen har jag vettigt pris på grejjorna oxå och det spelar ju in en del när man stökar såpass mycket som jag gör.

Saabcustom wrote:
När ämnet ändå är uppe så skulle jag (förmodligen fler med mej) vara tacksamma för lite tips om bra ytbehandlingsprodukter (och varningar för dåliga). Kanske en separat klistrad tråd vore en idé ?

När man lägger ner en massa jobb på plåten så känns det naturligtvis inget vidare om man avslutar med en dålig (sämre än nödvändigt) ytbehandling. Vore oxo bra att tipsen även behandlar produkter som inte kräver färgspruta.

TPF / Kenth

Petat lite i detta just i den här tråden när folk frågat men… Vill inte säga det är ett direkt facit. Jag gör ju på mitt sätt nån annan har andra ideer Just nu händer mycket (och har hänt) på marknaden när det gäller ytbehandlingar då allting fasas ut till att inehålla vatten istället för lösningsmedel.

J.Leklem wrote:
När det kommer till Julles inredning kan jag bara säga, DÄR KOMMER EN RYSARE TILL……

Tjae du Jonas… eftersom du var och snodde mina stolar så får jag väl mecka till nåt fränt som gör jag kan sitta i baksätet och köra eller kanske en sån här variant…

Så.. en liten UPDATE!!

Ut i morse och drog några varv med body längst ner på dörrarna. Konstruktionen är gjord på så sätt att underkant på dörren är öpppen mot gatan. Den sitter alltså i värsta grussprutet och bra märkligt att dörrrna har klarat sej så bra just med tanke på detta och hur dörrar kan se ut i underkant som sitter mer skyddade än dessa.

Hållauppskuffenstaget… var både brytet buckligt och lagat så där blev det ett helt nytillverkat.

Så diverse smådetaljer igen som ska målas.

Nära nu…

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng