Sv: Re: SAAB 92 -56 (In i garaget och fixas)

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 92 -56 (In i garaget och fixas) Sv: Re: SAAB 92 -56 (In i garaget och fixas)

hotrodder
Deltagare

Update!!

Posten har varit hit och lämpat av…

En styck liten skylt som jag fick utan någe som helst krångel och…
ÄNTLIGEN!! Probset med torkarmotorn löst, TACK Sten-Arvid.

Testad, justerad och monterad…

Så var det ju tråkjobbet med sista skärmj*vulen som var kvar.
Ser kanske inte så illa ut men…

Visst katten fanns det att göra…
Underkanten var bara så tråkig, sprucken plåtfals + rost. Extra grannlaga plåtjobb är det ju oxå när plåten är både bockad + svängd.

Samma sak här, bockad kant samt plåten krummar åt två håll.

[size:20pt]ROSTLAGNINGSFINAL!!!![/size] :cake2:

JA!! :applause: det är faktiskt sista rostskadan på 92´an. Nu är rubbet av karosseriplåt fixad… Golv, inner/ytterskärmar, torped, front/bak, under… WEEEEEEEEEEEEEEEEEEAAAAA!!!

Bra precis 4-kvadrat plåt har gått åt och nu är det alltså äntligen färdigt…

Då väntar jag bara på plåsterpåsårenleveransen från Plastic padding sen jädrar ska det filas och färg blandas…

INTE MISSA!! nära nu…

Edit; Sedan en mycket spännande nyhet för alla 92 och 93´a ägare med usla gummiliter i dörrarna. Det verkar till 99% som jag har hittat en tillverkare/leverantör för dessa. Rolf på reservdelar är vidtalad och vi håller på och resonerar. Håll utkik!!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng