Sv: Re: SAAB 92 -56 (In i garaget och fixas)

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 92 -56 (In i garaget och fixas) / Sv: Re: SAAB 92 -56 (In i garaget och fixas)

    februari 2, 2008 at 02:14 #117850
    Lustgasen wrote:
    Inte skaru väl ha orginalratten i en rallybil ? 😎 :racesmile:
    Peace

    Näe absolut inte!
    Jonas tyckte jag absolut skulle motera in den superexlusiva och unika specialtillbehörs ratten från en “one of the kind” vefyra :doh:
    Bara rattmuffen e ju hur ball som helst :hype:

    Anders W wrote:
    Hur går det? Tjuvhåller du på uppdateringarna för att sedan fira med att kasta fram en färdig produkt :cake2:

    Både jag och nej… Är i full färd med en kommande rysare som garanterat kommer väcka känslor…
    [color:#33FF33]Kawazakigrön[/color] är den oxå :sick:

    Anders W wrote:
    Är det Christer Sjögren nu igen? 😀

    Lugn i bussen nu :console:
    Halkade på ett bananskal in på ett tämligen intressant jobb som testförare på bussar och lastbilar åt bland annat Scania :light:
    Är på hemmaplan så Norge får klara sej utan mej ett tag till…

    Så har vi då kommit fram till en liten [size:14pt]UPDATE!!!![/size]

    Nattens ämne är bakljus och hotrodding hääääng me!


    Då den enda körriktningsvisaren är lysande pilar på vardera b-stolpen så måste det till nåt mer trafiksäkert. Fasen idag vet ju knappt en modern bilist vad en körriktningspil är för något och dessa blinkar ju inte ens.
    Ide´n att montera in en blinkerslampa i en gammal armatur är inget nytt i roddarnas värld och 92´ans armatur blir inget undanteg. Orginalbestyckningen består av 2 st 5W lampor, en för huvudljus och en för broms. Bara en sådan sak som ha en fem wattare som bromsljus känns ju sisådär. Beställde därför två lamphållare för en tvåpolig 5/21W lampa som får sörja för park/broms och funderade först att koppla som på många jänkare. Dvs. låta bromsljustråden blinka vid sväng, alltså tre funktioner i en två tråds lampa. Problemet är dock att då måste bromsljuset gå genom blinkerspaken och det blir bökigt med flera relän för att få till den funktionen eftersom blinkersknappen bara är tre polig på 92´an.
    Då det finns pytte halogen lampor på 20watt så är det simpelt att modda in en sådan brevid resten i armaturen, probset var bara att hitta en vettig lamphållare.


    Men med lite pyssel och bök så skapade jag enkelt en panelmontering av halogenlampan. Vill ju givetvis ha den så ytligt monterad för bästa spridning av ljuset.


    Större hål krävdes givetvis i rumpan på 92´an och lite silverfärg snyggade upp fularmaturerna väsentligt.


    Såå smutt!!


    Två styck NOS orginal bakljusglas med prislappen på 3,95 kvar…


    Provlysning!!


    Så var det ju dehär skitråkiga med sista skärmen kvar… Har i det längsta väntat på ersättningen från Plastic padding och vet det kommer spackel men jag behöver ju grejja NU!
    Öste därför iväg och tog ut en burk och vad finner jag i brevlådan när jag kommer hem? mycket riktigt, en leverans att hämta på DHL. Kontoret är stängt nu men spännande på måndag att kolla vad dom skickat.


    Första avhasningen klar, imorgon e en ny dag.. *suck*

    Inte missa!!