Sv: Re: SAAB 92 -56 (In i garaget och fixas)

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 92 -56 (In i garaget och fixas) Sv: Re: SAAB 92 -56 (In i garaget och fixas)

hotrodder
Deltagare
William wrote:
Vore skoj om du tog dig till Övik 1 maj. Enda dagen på året det är nåt roligt på gång i min fd. hemstad och det skulle behövas fler saabar för att väga upp mot alla amerikanare. 😉

Har fyllt i utställningskontraktet i kväll 😉

UPDATE!!
Efter ruschen me folk här i helgen och årsmötet så blev det någon timme nu ikväll och nu är det bevisat… DET GÅR!! att ha både en modern bilstereo å slutsteg i en tvåtaktarsaab som spelar utan en tillstymmelse till tändstörningar.. Häng me!!

Antenn var det frågan om först. Som en del säkert minns har det varit uppe tidigare och fick ju ett supertips att simpelt skala bort skärm och blottlägga själva antenntråden för placering i rutlisten. Tricket är att försiktigt skala bort isolering, skärmen och den inre isoleringen utan att kapa själva mittledaren.

En meter krymplsaln och en stump lite grövre krympslang över själva övergången innebar ett superproffsigt resultat.

Med en spetsad ”färgrörarpinne” kan man simpelt peta in antennsladden under gummilisten och det enda som blir synligt är just där kabeln korsar gummilisten. Detta tipps funkar lika bra på en Saab som en Rolls förutsatt att rutan sitter med gummilist och inte är limmad.

Så en provisorisk uppkoppling av steget för en testspelning under körning.

Låter bara såååå vackert och nu är ivern stor att ordna bumpa bumpa lådan som ska gömmas under baksätet *ler* sen jädrar i min låda ska det rockas.

Å eftersom allting lirar enlig planen och ”olyckskorparna” som kraxade funkar aldrig med en radio/stereo i en tvåtaktare fick JÄTTEFEL!!
Så toppade jag kvällen med ett pytte alpinemärke på instrumentpanelen :angel:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng