Sv: Re: SAAB 92 -56 (In i garaget och fixas)

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 92 -56 (In i garaget och fixas) Sv: Re: SAAB 92 -56 (In i garaget och fixas)

hotrodder
Deltagare

Update!!

Äntligen hemma efter en mycket trevlig helg ner i Bollnäs men nu ska vi inte gå händelserna i förväg utan *klick* vi går tillbaka till den minst sagt hektiska fredagen…

Fredag förmiddag;

med brinnande iver siktade jag in mej på de sorliga resterna av sidostycke no 2…

och med lite handpåläggning med trälim, skruv och två stycken tvingar blev trästommen åter okey. Sen var det ren transport att gifta ihop den gamla trästommen med den igår tillkapade masoniten.

Raskt in med delarna i köket som nu benämdes Sy-stuga! Efter tillklippning av ”polstring och ”vinyl så häftades och syddes panelerna till ett matchande skick mot dörrsidorna.

Monterat i bilen blev synen ännu mer inspirerande, en koll på klockan fick stressen att öka, 16.15!! och då var det fortfarande flera viktiga saker kvar att skaffa från stan som tex. nåt vettigt att ordna en skylt av + ”1000” andra saker som skulle fixas. Vem var det som sa man e en obotlig tidsoptimist… Som om inte det vore nog så fanns det ett oerhört irriterande nederlag i fråga om den utlovade viktiga saknade detaljen till rysaren som bara skulle monteras. Visserligen hade hag redan dagen innan fått låna rätt pryl av Jonas L STORT TACK!! Jonas… men… den visade sej inte passa *MORR* jag ringde ett antal telefonsamtal men noll resultat, vad faen gör man??
Skit samma iväg på byn…

16:25
Hundrasextio på Firebirdens hastighetsmätare (OOPS… f-låt alla moraltanter *ler*) men nu var det bråttom. In på Hobbyboden och fixade några pappark och pennor, vidare iväg på en pappershandel för fotopapper till skrivaren (varför vara ute i god tid för?) och full rulle tillbaka mot Ås.
Ringer från bilen när jag lämnar stan; hej det är jag.. ordnar du nån slags middag? jag är på väg nu… har massor att göra och du får jobb när jag kommer hem..
Lysande logistik tänker jag och prisar högre makter att man har en sådan underbar människa till fru.

17;35
Sladdar in på gårdsplan och ser svågers bil stå parkerad, skitbra tänker jag då han har lovat ta hand om Yngwie under helgen.
Spagettin har tre minuter kvar.. ; Kom Bengt du har jobb att göra…

Svåger Bengt ställer fasen alltid upp… är det inte hjälp på gården så vaktar han Yngwie osv. i all oändlighet, hur fan kan man återgälda sådant?? Ge mej RÅD?
Raskt som ögat damsög han kupen och knölade in baksätet medans jag försökte lösa probset med rysaren. En pling från frun på snabbtelefon och vi stormade mot färdigt käk.

18,13
Snabbkaffe efter middagen och planering av skylt. Bråkar och blir tokig på skrivaren som i sin iver dragit i sej HELA bunten med fotopapper då ett supermiffo givetvis laddade varenda ett i pappersfacket i sitt uppvarvade tillstånd. Gormar och skriker på döda ting och får bara blinkande dioder till svar, en halvtimme senare är jag dock åter lugn och har tillsammans med Berit gjort klart layoten för skylten.
Tillbaka i verkstan, Bengt putsar rutor under tiden jag tjurusar ut till Willysen för att robba den på tutknappen.
Japp prexis, den saknade vitala delen till den utlovade rysaren… En sketen jävla tutknapp som något miffo på posten har lyckats slarva bort.
Tutmojjen från Willysen och Jonas tlånade dito var exakt lika förutom det står Volvo på Jeepens. Några raska snitt med mattkniven på de förhatliga piggarna som hindrade min montering. Emblemet från Jonas, tejp och lite våld…
JAAA… DÄR SATT DEN!! och hur snygg e inte rattfan då…
å nån sa det inte gick att hitta sportrattar till en 92´a???????????

20:00
Ringer Charlie (mässansvarig) i Bollnäs; Du vi blir lite sena…
-Va har ni inte åkt än… men NI KOMMER VÄL??
-Jorå, lugn i bussen klart vi kommer…

20:32
Det ösregnar, är två grader varmt och vi ska lasta… Vinglar upp 92´an på trailern i blötan och backar in den i verkstan för att spänna…

21:00
Lämnar, men strax söder om Brunflo byter regnet skepnad till blötsnö och snart blir det olidligt att åka med extraljusen påslagna. Efter Åsarna är det flera centimeter modd/snö på vägen och det vräker ner. 65km/h på hastighetsmätaren och stora oranga skyltar dyker upp som spöken i halvljuset tjugo meter framför bilen och som skriker ut varningar om renfaran. Dessa jäkla djur som alltid kommer flockvis, intill vägen… på vägen… flyttar inte på sej… dum… dummare… dummast *suck*

22:55
Överhogdal, ut å rensa extraljus och suckar tungt när jag ser hur nergrisad av snö/is 92´an är. Det har slutat snöa, är uppehåll i regnandet och några kilometer längre fram sitter jag och myser över hur stadigt den sprillans nya Bålstatrailern går i 110km/h…

02:00

Tvätt av Saaben innan vi ska rulla in den till montern…

En mycket trött Berit längtar till hotellet…

Parkerad och uppställd… bara staketet kvar, sen ere äntligen kväll.

En hel del folk… drygt 3000 besökare lördag och runt 1500 på söndagen. Rekord enligt Charlie och 29 året mässan går av stapeln. Det var jättetrevligt, suverän mix av fordon och mycket bra arrangerat. All cred till Bollnäs Motorrevy, synd ni som inte hade möjlighet att åka dit.

*Ehhh ja* nämde jag att 92 fick pris i sin klass…

3;e Pris Bollnäs Motorrevy

Häpp!!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng