Sv: Re: Saab 92 A

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 92 A Sv: Re: Saab 92 A

fredrik.a.
Deltagare

Var ett tag sedan man uppdatera här nu, men lite har det hänt med den, slänger upp några bilder!

Hjulhusen slipades rena och behandlades i omgångar med smedjans rostätare, som funkar riktigt bra faktiskt. Sedan på med epoxy grund!

Sedan samma med torpedens insida.
Även skärmarna fick sig samma behandling.
Sedan har original instrumentbrädan fått grundfärg samt grå lack på sig!
Bakre stötdämparfästen och lite delar till reservhjulsluckan har även det fått sig grund och grå lack.
I coupén har det också slipats och grundats.
Även bakre hjulhus har slipats och grundats.
Så har det lagts ner lite tid på baksätet, sittsens fjäderstomme jag fick tag på var för rutten för att kunna göras något av, så en stomme från tidig 96a modifierades ist. kortades och breddades samt sattes fast på en ny plywood med lite dämpande fuskpälls emellan. Där efter sattas stoppningen dit kompletterat med lite nytt fluff! Även riggstödet fick sig en ny plywood, men där kunde fjäderstommen återanvändas, sedan stoppning och nytt original tyg på det, tack Thomas Björk!
Blev ganska ok tycker jag. 🙂 Sedan kläddes sidorna bak om. Nästa steg blir stolarna efter att de stommarna har fått sig lite slip och färg! Men först blir det kittning och lack i coupé och motorrum!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng