Sv: Re: Saab 95 1960 (Ultimata banbilen)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 -60 (Ultimata banbilen) Sv: Re: Saab 95 1960 (Ultimata banbilen)

kortnos
Deltagare

Sista veckan har gått i självransakningens tecken och knäckt självkänsla 🙁

Mailade in bilderna på jobbet jag gjort på hjälpramen till SFRO och jag fick tillbaka ett kort mail skrivet i VERSALER, summeringen var att jag inte dög som svetsare…. backjobb… på allt!

Efter att ha svetsat tunnplåt på bilen i tre års tid så har man faktiskt byggt upp en viss stolthet och bild av sig själv att man faktiskt klara av att svetsa, men tydligen så klarar jag inte av att svetsa järnprofiler

knäckt, förorättad och faktiskt sårad in till själen, så gick jag med svansen mellan benen och frågade garageägaren om han kunde hjälpa mig. Han är till yrkes svetsare så.

Efter att ha mässat för garageägaren allt ”SFRO-mannen” ville ändra på så döpte Garageägaren snabbt om han till ”Sofiero- mannen” 🙂

och detta blev kvällens tema, hur vill ”Sofiero-mannen” har det? inte slipa svetsfogar etc.

Garageägaren (eller ”mäster”) sattes till jobb och han yrkeskompetens visa sig snart (till skillnad mot mig)

Med avundsjuk och lysten blick tittade jag när han gjorde den ena vackra fogen efter den andra

Så då var ramen klar igen skillnaden är att ramen har klarat Sofiero-man…hmrr SFRO-mannens godkännande!

Så då är jag tillbaka igen där jag var för två veckor sen, nu skall jag börja med A-profilerna som ska gå mellan tornen och torpeden, jag kommer bara punkta den så får garageägaren lägga svetsfogarna.

Jag frågade gargeägaren hur han får till såna fina fogar och allt man får som svar; ”Det är bara att svetsa så kommer det” :sick:

Som det känns nu så vågar jag inte närma mig en fyrkantsprofil, kanske jag ska hålla mig till tunnplåten

Hur som helst så känner jag mig lite vingklippt

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng