Sv: Re: Saab 95, 1960 (Ultimata banbilen)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 -60 (Ultimata banbilen) Sv: Re: Saab 95, 1960 (Ultimata banbilen)

kortnos
Deltagare

Så efter två dagars arbete så har jag uträttad detta.

Tänkte börja lite lätt med innerskärmarna. Sen framför dessa så är det en mängs dubbelplåtar, hur gör ni andra lägger ni ditt dubbelplåtar eller sätter ditt en enda tjock???

Torpeden lämnar jag tills jag haft råd o köpa en Audi låda att mäta med

Det är ett elände att få svetsingen att se vettig ut, så i det här läget är jag nöjd om saker o ting håller ihop, måste kapa mer generöst i den blästrade plåten, plåt med rostporrer är himla lätt att elda upp, förr lätt. Det blir väl och plastic pada innerskärmarna så jag slipper sitta o reta mig på dem när man är ute o kör med bilen (om en avlägsen dag i framtiden)

Med svetsen jag köpte följde det med en 10 liter flaska, nu när jag har använt den i två dar så inser även jag att det är dax att hyra sig en 50 liters flaska, den lille räcker inte. Det är den snart rådande bristen på gas som kan stoppa min framfart nu. Måste gräva i plånboken efter gaspengar

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng