Sv: Re: Saab 95, 1960 (Ultimata banbilen)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 -60 (Ultimata banbilen) Sv: Re: Saab 95, 1960 (Ultimata banbilen)

kortnos
Deltagare

Gav mig på den svåraste delen på hela biten

Ersättnings biten har rostat nere vid hjulhusetets mitt där det går en vikt plåtbit inne i kupen hela vägen genom bagarsutrymmet,fick kapa ut och sätta in en ny plåtflik som jag fäste på utsidan

Det var lite pil att få fliken att passa snyggt och rätt med orginalfliken, lägger ned stor energi på få allt som kommer synas

Sen så var det bara att häfta på en plåtbit utanför för att försegla hjulhuset, det blev plåt på plåt här, men jag kompensera genom att bitarna är galvade o jag la på mycket färg. Biten sticker ut i hjulhuset, men eftersom det är i hjulhuset så är det acceptabelt, mycket underedsmassa!

Punkta upp den med vis försikt inne i karossen

Sen så slippade jag ned svetsfogarna och la några svettsträngar till o slipade ned dem med en rodellskiva man kan sätta på olika sanpapper, köpte en sån efter tips av Hotrodder. Himla bra, men jag brännde mig igenom plåt här o var med denna som när jag använder vanliga slipskivor, så jag fick svetsa en liten klump utifrån, har inte riktigt fått in snittset att slippa ned svetsfogar utan att ta med plåten runt om och göra allt tunt! Målade färg sen över allt när jag var så nöjd jag kan bli

Tjocka lager färg för att få igen dom gropar som jag inte får bort, när färgen har stått utan lock ett tag så är den lagomt kleting för fylla porrerna, det ser hyfsat ut tycker jag, även när man synar

Retar mig på dom där pressningarna som går efter vikningen vid hjulhuset, (den stötdämparen är fäst i) dessa finns inte på min 61, måste spackla bort dem!

Snart så är jag klar med den här! snart kan jag skicka bilen till plåtkillen som ska byta ut hela den här sidan!!!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng