Svar till: Saab 95 -60 (Ultimata banbilen)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 -60 (Ultimata banbilen) Svar till: Saab 95 -60 (Ultimata banbilen)

#50615
kortnos
Deltagare

Jobbet fortsätter, det var en del jobb och fintänkade för få kuggstången på plats. Måtten mellan inre styrled och inre A-armsled är väldigt, väldigt känsligt och MÅSTE BLIR RÄTT, fick ta hjälpa av garageägare som hämtade sin bygglaser och så passade vi in kuggstången

motorutrymme1

motorutrymme2

Satte lite vinkel på hela kuggstången och dess plåt för få rätt vinkel till ratten

motorutrymme3

Häftade fast plåten lite provisoriskt för kunna mäta om jag hade gjort rätt

motorutrymme4

Pratade med Johan ”Fuling” om hur jag mäter mig fram och undviker bumpsteer. Med hjälpa av skivan och järnprofilen så mätte och skrev jag upp alla rörelse navet gör mellan 300 mm från marken till 400 mm. I början var det stora rörelser, ringde Fulling och avrapporterade, letade mig sakta framåt för hitta bra värden, min julklapp blev att efter jag lagt på 14 mm vid yttre styrled så blev bumsteer endast 3 mm total rörelse ute på änden av det 168 cm långa röret, det betyder att jag är hemma!

motorutrymme5

14 mm fick jag lägga på, ska inhandla unibolt när jag ska finlira med allt detta senare

motorutrymme6

svetsa fast kuggstångsplåten

motorutrymme7

Kapade bort den överflödiga och rostiga plåten ovanför

motorutrymme8

Och la igen torpeden helt, detta innebär mina damer och herrar att jag efter fem år har hunnit gjort ALLT plåtåterställningsarbete, jag är i mål med rostarbetet JAG HAR NÅTT EN MILSTOLPE I PROJEKTET !!

motorutrymme9

motorutrymme010

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng