Sv: Re: Saab 95 V4 1977

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 V4 1977 Sv: Re: Saab 95 V4 1977

kombikungen
Deltagare

Köper citronsyran på ÖB i en burk på 1.2kg för 60kr. Sen så har jag kört 1dl på 1L vatten och sen blandat i en plasthink eftersom syran äter på metall. Stålborstat av grejerna först en gång innan badet och sen låtit det ligga i tills dagen efter men om det inte blir riktigt bra så kan man låta den ligga en dag till. Jag borstade av i mellan upptagen och kan även lägga till att jag använder stålbortehjul på bänkmaskin och till vinkelslipen.

Det fungerar säkert bra för hand också men kräver nog en hel del jävlar anamma och tålamod haha [emoji1]

Efter att jag blivit nöjd med resultatet så tvättar jag delarna i vatten och maskindiskmedel som jag också köpt på ÖB för att neutralisera syra. Annars kan den fortsätta äta på metallen.

Sen är det bara att torka/blåsa rent och på med grundfärgen [emoji106]

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng