Sv: Re: SAAB 96 1300 S – Sleeper projekt

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 96 1300S – Sleeper projekt Sv: Re: SAAB 96 1300 S – Sleeper projekt

96GT
Deltagare

@Dicst wrote:

Åååh, gu va gött det är med färsk ny plåt istället för gammal sk!t att laga! :weld

Det blir fint, men glöm inte att tvätta bort alla tuschstreck sen. Vore tråkigt om de lyser igenom lacken i ditt fina motorrum som alla kommer att titta i. :bh

Kan inte vara mer enig. Trodde inte det skulle vara så stor skillnad mellan gammal och ny plåt. Det där med tuschen har jag inte tänkt på, men skall se till att det tvättas bort.

@Christian Haugsöen wrote:

Ja tusch är riktigt j*kla bra på att migrera! Något som mången mattläggare har fått erfara, det man ritar eller skriver på den gamla mattan vandrar efter ett tag igenom den nya.

Kanonfint jobb, blir riktigt sugen på att svetsa när jag ser allt det här!!

Om jag kan inspirera någon annan att börja svetsa är det ju toppen. Det är faktiskt väldigt kul när man lärt sig någorlunda. Kom i håg att detta är mitt första projekt och jag har aldrig tatt i en svets innan… Kan jag kan säkert flera… Mitt tips är dock att köpa en bra svets från de erkända tillverkarna… Finns mycket begagnat… Det gjorde jag och det har jag inte ångrat…

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng