Sv: Re: SAAB 96 1300 S – Sleeper projekt

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 96 1300S – Sleeper projekt / Sv: Re: SAAB 96 1300 S – Sleeper projekt

    juli 17, 2013 at 00:21 #57657

    @96GT wrote:

    GÅRDAGENS BRAVADER…

    Hämtade bärarmar, bakaxel och lite annat från blästraren i går. Det var lite ytrost/porer… Någon som spacklat bakaxlar och bärarmar med bra resultat? Inte ute efter showfinish, men det kännas alltid bättre om det är någorlunda ok. Tips mottages tacksamt…

    Jag fick tipset att förzinka delarna. Blev mycket bra och, jag förzinkade bärarmarna och dess muttrar och brickor. Tänkte måla det men det blev så blankt och fint att det får vara som det är. Bilen ifråga utsätts ju inte för så mycket smuts eftersom den inte får gå ut när det regnar :CE Ska nog fortsätta med de bakre regionerna i vinter.

    Spackla…. mja… om du tänker pulverlacka delarna så måste du välja ett spackel som tål hög temperatur (=tennspackel) annars går det väl bra med vilket 2k-spackel som helst (nästan).

    Rörande färg så sägs att pulverlack inte är nåt bra för att det blir för hårt och spricker vid ex.vis stenskott. Vanlig billack påstods vara bättre. Mekanlack tycker jag funkar rätt bra, men möjligen för hård ?

    Hursomhelst är det kul att se att du sliter och dessutom kommer framåt. Som du vet så gillar jag sådana här projekt :AP

    / Kenth