Sv: Re: SAAB 96 1300 S – Sleeper projekt

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 96 1300S – Sleeper projekt Sv: Re: SAAB 96 1300 S – Sleeper projekt

96GT
Deltagare

@saabcustom wrote:

men vaddå… har du en STOL i verkstan. Det verkar ju onödigt. Den har du ju aldrig tid att sitta i ändå, som det ser ut :weld :h . Men de e klart, kan ju vara bra att lägga hjälmen i…

Du håller en imponerande takt må jag säga. Snyggt med dubbla kompressorer. Det är inte många SAABar som har det. Jag vet bara en till :czy

Hur går det med drivlinan ?

/ Kenth

Använde faktiskt stolen i går för att sitta i och svetsa i hjulhuset :weld2 Ja timmarna flyger… När man tänker sig om så har jag efter 1,5 år bara ett tomt svetslagat och modifierat karosseri… helt galet egentligen… och det dyker upp saker hela tiden… hoppas jag blir klar innan modet tryter och plånboken är tunn som ett rakblad… Ja idéen med dubbla kompressorer er en ren rip off från ett känt custombygge 😀 Kanke jag blir först med wankel?

Sista status när det gäller drivlinan var att Volvo S80 lådan ryker. Snubben har vist tatt hem en Toyota MR2 låda istället. Han trodde den skulle passa mellan tornen. Vi får hoppas det är riktigt. Skall pröva att få tag i han igen och köra och kolla på kittet.

// Peter

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng