Sv: Re: Saab 96 1966

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 96 1966 / Sv: Re: Saab 96 1966

    februari 23, 2008 at 15:05 #118619

    Vi hade i alla fall tur med vädret, skulle man kunna säga om dagens rallyupplevelse. Bilen gick dåligt, riktigt dåligt. Toppfart nedför på asfaltväg var 70 km/h, full gas på 4:an. Hela rallyt kördes med full gas och hastigeter som 30 uppnåddes på 2:an och 50 på 3:an. Besinförbrukningen låg på ca 2,5 liter/mil. Jag förstod rätt snart att det var nåt fel med utblåset så då jag kom hem revs hela systemet.Och visst var det lite snålt om utrymmet i mellanröret, en eller två fingrar får plats och då kan jag ju inte känna i böjen över bakhjulet, där lär det ju vara värre. Ny ljuddämpare fram monterades och sen blev det rally i granskapet. Bilen går riktigt bra, inga avgassmällar eller annat konsigt jox, fullt ös på 3:an uppför och bara och kasta in 4:an i 60 och bilen fortsätter öka. Men, det är sent att komma med havre då hästen är död, rallyt är över och man känner sig som den stackars matadoren i “Tjuren Ferdinand”. Nästa gång, då j..lar blir det åka av.
    Nytt mellanrör får inhandlas på måndag så innan dess så blir det väl inte så mycket mer.

    Henric