Sv: Re: Saab 96 1966

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 1966 Sv: Re: Saab 96 1966

henric
Deltagare

Vi hade i alla fall tur med vädret, skulle man kunna säga om dagens rallyupplevelse. Bilen gick dåligt, riktigt dåligt. Toppfart nedför på asfaltväg var 70 km/h, full gas på 4:an. Hela rallyt kördes med full gas och hastigeter som 30 uppnåddes på 2:an och 50 på 3:an. Besinförbrukningen låg på ca 2,5 liter/mil. Jag förstod rätt snart att det var nåt fel med utblåset så då jag kom hem revs hela systemet.Och visst var det lite snålt om utrymmet i mellanröret, en eller två fingrar får plats och då kan jag ju inte känna i böjen över bakhjulet, där lär det ju vara värre. Ny ljuddämpare fram monterades och sen blev det rally i granskapet. Bilen går riktigt bra, inga avgassmällar eller annat konsigt jox, fullt ös på 3:an uppför och bara och kasta in 4:an i 60 och bilen fortsätter öka. Men, det är sent att komma med havre då hästen är död, rallyt är över och man känner sig som den stackars matadoren i ”Tjuren Ferdinand”. Nästa gång, då j..lar blir det åka av.
Nytt mellanrör får inhandlas på måndag så innan dess så blir det väl inte så mycket mer.

Henric

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng