Sv: Re: saab 96 1966! Bus bil

Forum Övrigt Projekt / Min bil saab 96 1966! Bus bil Sv: Re: saab 96 1966! Bus bil

2t-larsson
Deltagare

Motorn är nu riven, och mitten kolven var som väntat ganska dålig men cylindern har klarat sig nästan helt utan skador. Under saabträffen på acksjön så gick bilen kanon nästan hela dagen, Men i slutet av dagen så började den gå på två cylindrar, tog ur stiften och såg då att elektroden slagits ihop på mitten stiftet och då började man ju fundera lite vad som hade hänt???…. bröt isär stiftet startade och den gick som en klocka igen. När jag kom hem så kontrollerade jag om vevstakslagret(Fick tips om det på träffen) var glappt men det var det inte. Jag beslutade att inte fundera något mer på detta eftersom jag skulle renovera bilen och motorn inom snar framtid, Så nu när motorn blivit isärtagen så har jag nog fått förklaringen, ALLA ramlager var slut. De två mittersta lagren var totalt slut och de yttersta var väl något bättre. Tycker dock det är konstigt att man inte hört ett enormt lager ljud när motorn varit igång med tanke på hur de såg??…Ska försöka fixa nån bra bild på hur det ser ut……….

/Rickard

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng