Sv: Re: Saab 96 1973: Bimsan

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 1973: Bimsan Sv: Re: Saab 96 1973: Bimsan

Janne Hagnell
Moderator

”Det är fantastiskt!” som de sa i 70-talsserien med samma namn (minns DU den??).
Efter att äntligen ha fixat de allt för länge trasiga lådorna i hallgarderoberna tänkte jag belöna mig själv med att i alla fall börja att plocka loss Bimsans högra drivaxel. :wrench Halvannan timme senare ligger hela axeln bredvid bilen! :CE
Alla, och jag menar verkligen ALLA skruvar släppte hur lätt som helst! Jag vet ju att bromsarna renoverades för ett par år sedan, och spindellederna kan ju vara bytta i historisk tid men tom muttern till stötdämparens nedre fäste kom dän utan våld (annars en klassiker att dra av). Hur ofta händer det på en snart 40 år gammal bil? :race

96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng