Sv: Re: Saab 96 1973: Bimsan

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 1973: Bimsan Sv: Re: Saab 96 1973: Bimsan

Janne Hagnell
Moderator

@Andreas Hermansson wrote:

@Janne Hagnell wrote:

Ja, de ser bättre ut än de är… 🙄
Idag upptäckte jag att jag slarvat mig till en räkning från trafikförsäkringsföreningen. 😮 :read Trodde att påställning automatiskt aktiverar den vilande försäkringen. Det gör den också – men inte om man bara har trafikförsäkring! Den kan inte vila (inte hos Folksam, i alla fall) utan sägs upp/nytecknas vid av/påställning. :bh Den nytecknade kan inte bakåtdateras, ergo, jag har tre oförsäkrade dagar! :sad Hoppas det kan vara en sedelärande historia, i alla fall. 🙄

Men, men, men!!!
Det ska ju inte gå att ställa på ett fordon utan försäkring!
Ring och prata med dom på trafikförsäkringsföreningen, det har jag fått göra någon gång…
mvh
Andreas

Jepp, visade sig att Folksam hade fel och du hade rätt! :AP
Plötsligt damp det ner ett försäkringsbrev från dem som visade att försäkringen visst kickat igång automatiskt den 29 april och jag därmed inte varit oförsäkrad och slipper Trafikförsäkringsföreningen. :CE
Nu fick jag istället ringa Folksam och säga upp deras försäkring from 2 maj, eftersom jag i god tro körde igång en ny försäkring i Trygg-Hansa då. Kundtjänstkillen var först skeptisk till om det gick att avsluta retroaktivt, men inför mitt ”Ni har gett mig fel information så det får ni bara lösa!” veknade han och bjöd tom på de 18 kronor som de tre dagarna skulle kosta. :race

96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng