Sv: Re: Saab 96 1973: Bimsan

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 1973: Bimsan Sv: Re: Saab 96 1973: Bimsan

Janne Hagnell
Moderator

Jaha, ja… Bimsans sommarsäsong fick ett dramatiskt slut: Balansaxelhaveri!! :bh :sad :ID
Tur i oturen inträffade det på väg från dotterns balett och inte på motorvägen. 🙂
Efter ett otäckt introljud tändes laddlampan, motorn började skaka och tempnålen satte av i sprinttempo mot rött. 😯 Likt en italiensk biltjuv kryssade jag genom stan utan att bry mig om trams som filer och medtrafikanter medan jag mässade ”inte stanna, inte stanna!”. :duck
Med bara sista backen kvar dog dock motorn. NEEJ! :ID Men under över alla under, jag lyckades att få liv i spisen och vräkte mig bokstavligen fram och in på uppfarten där bilen slutligen dog i ett moln av vattenånga.
Nu blir det trailer till garaget vid stugan och vinterns arbete drygas ut med motorbyte. Tack vare vår ordförande har jag dock ett helt drivpaket liggande :AP . Med lite tur behöver det bara en lättare översyn innan det kan monteras. :CE

96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng