Sv: Re: Saab 96 1973: Bimsan

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 1973: Bimsan Sv: Re: Saab 96 1973: Bimsan

Janne Hagnell
Moderator

Så nu är äntligen jobbet igång med Bimsans motorbyte! :race
Först åkte huv och front av. Fronten är ju gruvligt stenskottsprickig, så jag la lite tid på att strippa den helt för behandling. Inga hål, i alla fall.

Efter dagens arbetspass är det inte SÅ mycket till som ska lossas innan motorn kan lyftas ur. Hoppas jag… Brukar alltid vara någon liten slang- eller kabel 😈 som sitter och fuckar upp det när man väl lyfter ändå… :ID

Tvättade av den värsta skiten på den ”nya” motorn också. Finare än så gör jag den inte, Bimsan är ju ändå ganska ratish. Blir kanske andra bullar när jag renoverar originalmotorn, typ när jag går i pension om 20 år… 🙄

96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng