Sv: Re: Saab 96 1973: Bimsan

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 1973: Bimsan Sv: Re: Saab 96 1973: Bimsan

Janne Hagnell
Moderator

Idag var jag förbi vår ordförande och hämtade en luftburk för tvåportsförgasare samt ett dörrlås med nyckel till förardörren. :race
Hade egentligen tänkt att leta upp nyckeln till det lås jag redan hade (som också kommer från Karl) men vi insåg snart att det var MI… :duck När jag kom hem och hade lyckats lirka ur nyckeln upptäckte jag att handtag och lås var till högerdörren. Det är ju lätt att vända runt låskolven, vilket jag gjorde, men den verkar ju då åt fel håll (låsblecket rör sig från vågrätt till rakt upp istället för vågrätt till rakt ner). Kan det funka ändå, tro?
Luftrenaren var en synnerligen låg historia i plast, med texten Sprint Filter Made in Italy. Torde passa bra då jag tänkt trycka dit den på en Alfasudförgasare. 😀 Men vad kan den ha suttit på för bil? Känner inte igen modellen.

96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng