Sv: Re: Saab 96 1973: Bimsan

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 1973: Bimsan Sv: Re: Saab 96 1973: Bimsan

Janne Hagnell
Moderator

Vårvärmen gör mig inspirerad att få ut Bimsan på vägarna igen! :race
Idag åkte kylsystemets slangar på plats, dock blev detta besvärligare än jag tänkt mig då ingen av skisserna i vhb stämde med min bil, eller rättare sagt med min motor. Det jag hade att gå på var en bild av hur kylsystemet såg ut innan 1975, dvs med FoMoCo-förgasare och automatchoke, och en bild på efter 1975 fast utan automatchoke. Dessutom satt en del slangar kvar på motorn så jag hade det som referens också. Men jag fick till en lösning som jag tycker bör funka.

Startade sedan (inga problem idag! :CE ) men hade inte tid att varmköra utan bara för att kolla att systemet var hyfsat tätt och ja, lite dropp från en slanglklämma, snabbt åtgärdat, får väl sägas vara godkänt! 😀
Nu på kvällen hämtade jag ut det senaste i raden av paket i mitt och Christians pågående ”skicka-pengar-fram-och-tillbaka – projekt” 😉 Gissa vad det är!

96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng