Sv: Re: Saab 96 1973: Bimsan

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 1973: Bimsan Sv: Re: Saab 96 1973: Bimsan

Janne Hagnell
Moderator

Nytt ryck idag! :wrench Fick tätat det läckande kylröret, monterat tuta och kofångare, satt tillbaka inredningsmattorna och fixat bättre fastsättning av batterilådan. Och så bytte jag oljetryckskontakten mot den från rasmotorn. Blev lite förvånad att de hade olika skallstorlek (23 resp 24mm). Blev inte mindre förvånad när jag fått loss dem:

Men va, det kan väl inte vara olika fattning i blocket?! Nejdå, kontakten i den fungerande motorn satt med en adapter!

Är detta vanligt förekommande eller har det helt enkelt hamnat en kontakt till en annan motor där? Då kunde man ju hoppas på att det är orsaken till lamptändningen.

96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng