Sv: Re: Saab 96 1973: Bimsan

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 1973: Bimsan Sv: Re: Saab 96 1973: Bimsan

Janne Hagnell
Moderator

@Roland81 wrote:

Hemskt att höra!! Skönt att ni klarade er såpass bra som ni gjorde! Du måste fixa detta Janne, vi får ju inte decimera antalet V4:or i Alingsås ytterligare!! 😉

/R

Word! Allt går ju att fixa men när jag tittade på eländet idag såg jag att B-stolpen ser ut som en banan. Jag tror tyvärr att risken är stor att motpartens försäkringsbolag vill lösa in den. En V4:a i risigt bruksskick värderar de kanske till 5-10 kkr och de pengarna räcker inte långt hos en rikt- och lackfirma. Ett alternativ som jag vet att andra nappat på är att få en mindre summa (jmf med inlösen) och behålla bilen. Skulle jag ta det finge jag leta upp en hyfsat fräsch donatorbil att plocka allt mellan dörrhålet och bakskärmen och sedan bespetsa mig på en vinter med svetsen som bästa vän… :weld Att byta dörr är ju en baggis i sammanhanget. :wrench
Men när nu min står still får du väl se till att sparka igång Raggis som motvikt i trafikvimlet. Fuggen väntar ännu… 😉

96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng