Sv: Re: Saab 96 1973: Bimsan

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 1973: Bimsan Sv: Re: Saab 96 1973: Bimsan

Janne Hagnell
Moderator

Var idag en sväng till ordförandens lada, varifrån man alltid kommer med mer saker än man tänkt sig… :CH
När det gäller försrstolen upptäckte jag att tyget blivit så sprött att det inte är någon ide att låta laga revorna i galonen.
Tyvärr lyckades vi inte gräva fram en grön förarstol men väl en lika hel som härligt brun. :race Underredet verkar vara äldre, det saknas fällspärr, så det blir nog att jag flyttar mjukdelarna till originalstommen.
Fräsch original ytterspegel blev det också, samt en hel låda med bra-och-ha-grejer. Fast jag tackade nej till trasiga relän och kaffemuggar med sockerbitar bevarade från 70-talet… 😉

96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng