Sv: Re: Saab 96 -62

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 -62 Sv: Re: Saab 96 -62

ingvar k
Deltagare

Nu har jag inte läst igenom hela tråden, många sidor, så jag vet inte exakt vad du redan gjort.

Men jag skulle börja med att montera nya tändstift, brytarspetsar och kondensator för att utesluta dessa som felkällor. Stefan har och med snabb leverans, glöm inte att ange fördelarens typbeteckning om du beställer.

Med tanke på att vevaxeln är bytt och du troligen använder den remskiva som satt monterad på den gamla vevaxeln så är sannolikheten stor att märkena på remskivan inte stämmer överens med kolvens läge vid tändinställning (om du nu enbart använt remskivans märkning och inte mätt upp övre dödpunkten). Om så är fallet så kan det i sin tur betyda att tändningen kan stå rejält fel och kanske orsaka slammer.

Det finns en gammal och utmärkt tråd som Mattias Roswall skrivit om tändinställning och jag tror även beskriver ommärkning av remskivan.

Tändkablar. Kan spöka ibland, isynnerhet om de är avstörda
Kompressionsprov. Skall väl egentligen inte behövas, motorn har ju varit demonterad
Förgasare. Troligen också rengjord och borde inte vara orsak till ojämn gång.

Säkert kan någon annan komplettera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng