Sv: Re: Saab 96 -62

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 -62 Sv: Re: Saab 96 -62

ingvar k
Deltagare

Mitt inlägg försvann ut i cyberrymden, jag gör ett nytt försök. Ungefär så här skrev jag:

Nu har jag inte läst igenom hela tråden, många sidor, så jag vet egentligen inte vad du har bytt/gjort. Men jag skulle börja med att byta till nya tändstift, brytarspetsar och kondensator för att eliminera dessa som felkällor. Stefan har och med snabb leverans. Om du beställer, glöm inte att ange typbeteckning på tändfördelaren.

Med tanke på att vevaxeln är bytt och du troligen använder den gamla remskivan så är det troligt att märkningen på remskivan inte stämmer med kolvens läge. Det betyder i sin tur att tändningen kan stå rejält fel och kan orsaka oljud och slammer i motorn.

Det finns en utmärkt gammal tråd, som Mattias Roswall mfl skrivit om tändinställning och som jag tror även behandlar ommärkning av remskivan.

Kompressionsprov. Skall väl egentligen inte behövas med tanke på att motorn varit isärtagen och loppen honade.

Tändkablar. Kan spöka ibland, särskilt om de är avstörda

Förgasare. Den är troligen rengjord, borde inte vara orsaken till den ojämna gången.

Säkert finns fler förslag

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng