Sv: Re: Saab 96 -62

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 -62 Sv: Re: Saab 96 -62

fredrik.a.
Deltagare
Ulf R wrote:
Köp Biltemas fläkt och vänd på fläkthjulet. Fungerar alldeles utmärkt.

Har köpt en sån fläkt nu, men det blir ju ingen skillnad att vända på hjulet, blir ju sak samma! Men där emot gick det ju att skiffta pluss och minus så den gick åt andra hållet. Frågan är ju bara om man kan ha det så utan att skada fläckten?? Så har jag funderat på vad man behöver för grader på termostatreglatorn, såg att Stefan W här på forumet satt i en 72/67 graders till sin trimmade trippelmotor, kan jag sätta en sån i min med, vad tycker ni?? Köpte en slangadapter på Biltema med till den, dock är den så pass grov så att jag måsste sätta den intill vattenpumpen, är också en fråga om jag kan ha den där för rätt funktion?? Så borde ju fläkten gå via ett relä med, kanske huvudrelät?? Nu är jag riktigt frågvis, jag vet! 😉

Tack på förhand!!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng